Wnętrzarskie marki: Mapa Świata

Wielu z nas uwielbia podróżne, dzięki którym mamy okazję poznać wyjątkowe miejsca i ludzi, zostawiające ślad w naszych sercach i pamięci na kolejne lata. Patrząc na mapę świata, ponosi nas wyobraźnia, snujemy plany i wspominamy odkryte już lokalizacje. I tu pojawia się przestrzeń na dzieła mojego kolejnego gościa, który tworzy spersonalizowane mapy oraz grawerowane flagi, dzięki którym możemy oznaczać państwa, które już udało nam się odwiedzić.

O początkach, rozwoju i planach na przyszłość, rozmawiam z Adamem Hryniewiczem, założycielem marki Mapa Świata.

Źródło: Mapa Świata

Źródło: Mapa Świata

Skąd się wziął pomysł na stworzenie marki Mapa Świata i jakie były jej początki?

W obecnej sytuacji, kiedy chęć ?zdobywania świata?, dalekie międzykontynentalne podróże oraz zagraniczne europejskie wakacje stały się rzeczami osiągalnymi, każdy z nas chciałby podzielić się swoimi wspomnieniami, odwiedzonymi miejscami z najbliższymi.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom oraz obserwując trendy oznaczania miejsc, w których użytkownicy portali społecznościowych spędzali urlopy itd., powstał pomysł stworzenia personalnej, ręcznie malowanej mapy świata, na której posiadacze będą mogli niczym najwięksi zdobywcy, ustawiać flagi w miejscach, w których przebywali.

Zainicjowanie Mapy Świata, miało miejsce wiosną tego roku. Szukałem projektu mapy, do którego będę mógł zamawiać flagi i oznaczać miejsca, w których byłem. Niestety pośród wielu obrazków i nadruków w Internecie, nie znalazłem odpowiednika swojej wizji… Postanowiłem więc, wziąć sprawy we własne ręce i namalować swój świat samodzielnie. W taki oto sposób powstała pierwsza Mapa Świata. Spotkała się z aprobatą wielu znajomych, którzy chcieli mieć podobne projekty u siebie na ścianie. Tak powstawały kolejne realizacje, które zacząłem publikować w Internecie.

Źródło: Mapa Świata

Źródło: Mapa Świata

Ile czasu zajmuje przygotowanie jednej mapy?

Jest to złożony proces, który składa się z kilku etapów. Nie mam gotowych prac, więc pierwszym krokiem jest ustalenie wszystkich niezbędnych szczegółów, takich jak wzór/motyw, kolorystyka, wymiary, rama itp.

Kolejną fazą realizacji jest zamówienie płyt, docięcie ich na wymiar oraz zagruntowanie. Dopiero wtedy przystępuję do malowania… które trwa od 15 godzin do… limitu brak! 🙂

Ostatnim krokiem jest obramowanie obrazu oraz przygotowanie flag. Cały proces trwa około 2 tygodnie.

Co wyróżnia Twoją markę?

Jest wiele pięknych i zróżnicowanych map świata na rynku, natomiast w większości są to gotowe produkty funkcjonujące jedynie jako elementy dekoracyjne wystroju.
Moje pracę spełniają nieco inną rolę. Wszystkie są spersonalizowane, wykonane ręcznie oraz pełnią dwie funkcję. Flagi, którymi oznacza się wizytowane miejsca, mają na celu przypominać niezapomniane wydarzenia, natomiast obraz z racji jakościowego wykonania, udekoruje każde wnętrze.

Źródło: Mapa Świata

Źródło: Mapa Świata

Źródło: Mapa Świata

Jacy klienci kupują Twoje produkty? Czy mają jakieś wspólne cechy?

Profil klienta jest dość zróżnicowany. Są to zarówno kobiety jak i mężczyźni, osoby młodsze jak i bardziej doświadczone, mieszkające w dużych aglomeracjach jak i w mniejszych miejscowościach, podróżujące po całym globie, bądź dopiero rozpoczynające swoje przygodę z podróżami. Wszystkich jednak łączy jedno… każdy chciał otrzymać własny świat, na którym będzie mógł, oznaczać nie tylko miejsca podróży, ale również miejsca niesamowitych wspomnień.

Źródło: Mapa Świata

Jakie masz plany na przyszłość względem marki Mapa Świata?

Jest to moje hobby, które będę chciał rozwijać. Do tej pory wykonałem projekty, które znajdują się miedzy innymi w Polsce, USA, Niemczech oraz na Litwie. Wierzę, że z upływem czasu moje prace będą coraz ciekawsze i odnajdą wielu odbiorców.

Źródło: Mapa Świata

Źródło: Mapa Świata

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w dalszym rozwoju marki, a wszystkich podróżników z zamiłowania zapraszam do odwiedzenia fanpage’a Mapy Świata [klik].